Český jazyk a literatura |
píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry. určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů. zvládá základní příklady syntaktického pravopisu. |
dopis, Rozlišíš druhy číslovek. poezie, próza, pověst, bajka, pohádka, komiks, naučný text, návod k použití, shoda přísudku s podmětem |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. čárky ve větě (oslovení, několikanásobný větný člen) |
Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti zájmů a každodenního života.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých
textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email)
Kahoot Aktivní využívání aplikace |
Enviromentální výchova Vztah člověka k prostředí
Osobnostní a sociální výchova Kooperace a kompetice |
Matematika a její aplikace |
Přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty. Narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce. Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. |
Přečteš a vyznačíš desetinné číslo na číselné ose. Konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření. Rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic, části celku, zápis zlomku |
desetinná čísla v řádu desetin a setin |
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy, Pracuješ s mapou světa a Evropy. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (období po skončení druhé světové války), algoritmizace a programování - Scratch, pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav, |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějinyVýchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství |
Kultura ducha a těla |
porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace, zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy. jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka, zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie. |
práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu),organizace soutěží, pozorování pohybových činností spolužáků,
doplňkové sporty, taktování |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy práce s chybou, Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. |